TIMSKE IGRE U INFORMATICI

Timske igre su prilika da se učenici međusobno još bolje upoznaju, nauče suradnji, izgrade povjerenje na razini zajednice i da se usput dobro zabave!

Jutros, na satu Informatike, timske igre bile su najbolje rješenje za brzo buđenje. Brzo misli i djeluj -> neke su od aktivnosti za koje su učenici 6.a i 6.b pokazali spremnost na najvišem nivou. 😅

DETEKTIV -> Ova igra zahtijeva timski rad i pomno promatranje. Učenici stoje u krugu. Jedan učenik (detektiv) izlazi iz učionice. Dok je detektiv u hodniku, učiteljica odabire vođu koji će svojim tijelom imitirati neki pokret, npr. tapkanje nogom, dok ga ostali učenici u krugu slijede. Detektiv se vraća u učionicu i odlazi u središte kruga. Nakon nekoliko minuta, odabrani učenik mijenja pokret, npr. počinje pljeskati rukama, a ostatak učenika ga slijedi. Detektiv mora otkriti koji je učenik vođa. Detektiv dobiva tri pokušaja, a zatim se bira novi vođa i detektiv za sljedeći krug. 🕵️‍♀️🕵️‍♀️

STOLICA MANJE -> Svi učenici sjede na stolicama (postavljenim u krug), s tim da je jedan učenik unutar kruga na nogama. Učiteljica proziva učenike po nekom svojstvu, npr. “svi učenici koji imaju bijele majice”. Tada se svi učenici koji imaju bijele majice moraju zamijeniti za mjesta, odnosno ne smije ostati sjediti na svom mjestu. Pritom moraju paziti da im onaj učenik unutar kruga ne sjedne na stolicu jer će uvijek netko ostati u sredini kruga. Onaj tko ostane unutar kruga sljedeći se bori za svoje mjesto na stolici. “Svi koji imaju aparatić za zube”…kreni! 😆🪑🪑

PLJESAK, MOLIM -> Učiteljica raspoređuje grupe od po tri i pet učenika. Jedna osoba iz svake grupe (tragač) izlazi iz učionice. Ostatak grupe bira predmet (npr. šiljilo) u učionici kojeg tragač mora pronaći. Kada se tragač vrati u učionicu, on počinje šetati učionicom u potrazi za predmetom. Drugi ne mogu ništa reći, ali ga mogu usmjeriti koristeći pljeskanje da bi odveli tragača u pravom smjeru. Ako je tragač vrlo daleko od predmeta, grupa će pljeskati polako i nježno. Ako se tragač približio predmetu, grupa će pljeskati brže i glasnije sve dok tragač ne odabere ispravan predmet. 👏👏

PRIČANJE PRIČE U KRUG –Ova aktivnost pomaže učenicima da udruže svoje kreativne resurse. Učenici sjede u krugu ili za svojim stolovima. Učiteljica počinje s prvom rečenicom priče, npr. „Jednom davno troje je djece šetalo šumom…”. Jedan po jedan, učenici dodaju po jednu rečenicu s novim detaljima priče. Priča ne može završiti sve dok svaki učenik nije sudjelovao u njoj. 📣 👂 📣

MRLJE -> za ovu aktivnost, učitelj će svakom učeniku staviti točku naljepnice u boji (plavu, crvenu, zelenu ili žutu) na čelo, a da oni ne znaju koje je boje. Kada igra započne, svaki “tim” učenika (s istom bojom) mora se pronaći – bez razgovora. Ovo je izvrsna aktivnost za izgradnju tima jer potiče neverbalnu komunikaciju i suradnju. 🔴🔵🟡🟢

HODANJE S BALONOM -> učenici se uparuju jedan do drugoga i drže se za ruke. Zatim učitelj stavi balon između ramena svakog para. Cilj aktivnosti je da cijeli razred hoda u redu, a da nijedan balon ne pukne ili padne na tlo. 🎈🎈

SAVRŠENI KVADRAT -> Ova aktivnost zahtijeva jaku verbalnu komunikaciju i suradnju. Sve što je potrebno jest dugo uže sa spojenim krajevima i nešto što će učenicima služiti kao povezi za oči, poput marama ili tkanina. Učenici stoje u krugu držeći uže ispred sebe. Učitelj daje znak da stave poveze na oči i stave uže na tlo ispred sebe. Zamolite učenike da se okrenu i malo udalje od kruga. Učitelj će dodijeliti partnera svim učenicima kojima je potrebna pomoć. Na kraju, svi učenici se trebaju vratiti užetu i pokušati oblikovati savršen kvadrat s povezima na očima. 🟪🟨🟩🟧

Na slikama su samo dijelići naše atmosfere koju je ipak teško dočarati osim da je doživimo opet!