Mozgalica 4

Ishodi

OŠ INF B.4.1. stvara program korištenjem vizualnog okruženja u kojem koristi slijed, ponavljanje, odluku i ulazne vrijednosti
ikt D.2.2. Učenik rješava jednostavne probleme s pomoću digitalne tehnologije.

Ciljevi učenja

  • Matematičko razmišljanje -> ovi zadaci potiču korištenje matematike i logike na praktičan i vizualan način
  • Razvijanje strategija za rješavanje problema -> učenici eksperimentiraju s različitim rješenjima i razvijaju svoje sposobnosti analize situacije
  • Prostorna inteligencija i vizualizacija -> mnogi zadaci uključuju sposobnost zamišljanja promjena u prostoru ili predmeta, što pomaže u razvoju prostorne percepcije
  • Upravljanje resursima (vrijeme ili prostor) -> neki zadaci uključuju planiranje i raspodjelu resursa (poput vremena kod robota), što je korisno za razumijevanje stvarnih problema

Danas ćemo se zabaviti kroz nekoliko zanimljivih zadataka koji će vas potaknuti na razmišljanje i igranje s bojama, oblicima i zadatcima koje rješavaju roboti. Ove igre i zadaci nisu samo zabava – oni su jako važni za razvijanje vašeg logičkog razmišljanja i vještina rješavanja problema. U budućnosti, kad budete koristili računala, programirali robote ili rješavali različite izazove, ove će vam vještine biti od velike koristi. Naučit ćete kako planirati, analizirati situacije i donositi pametne odluke, a to će vam olakšati razne zadatke u školi i kasnije u životu.

Cilj: Učenici razvijaju prostorno razmišljanje i sposobnost vizualnog razlučivanja, analizirajući kako obuhvatiti što više točaka (stabala) unutar zatvorene linije.
Vještine: Razumijevanje prostornih odnosa, logičko promišljanje, analiza i planiranje, rješavanje problema.


Cilj: Učenici vježbaju grupiranje objekata i računanje timova, što ih uči konceptima razvrstavanja i učinkovitog organiziranja.
Vještine: Grupiranje i kategorizacija, logika, razmišljanje u skupovima, donošenje odluka i strategija.


Cilj: Učenici razumiju uzorke i kako se rotacije ili pomicanje boja odvijaju, što uvodi koncepte slijeda i pravilnosti.
Vještine: Prostorna orijentacija, prepoznavanje uzoraka, vizualizacija rotacija, logičko i algoritamsko razmišljanje.


Cilj: Učenici uče planiranje i raspoređivanje vremena, kao i razumijevanje prioritizacije zadataka. Prikazano je kako različiti zadaci trebaju biti obavljeni u određenom redoslijedu uz poštivanje vremenskih ograničenja.
Vještine: Upravljanje vremenom, logičko planiranje, analiza i donošenje odluka, simulacija procesa i razumijevanje sekvenciranja.

Izvor zadataka: Dabar natjecanje, 2018.

  • dodatni digitalni sadržaji na e-Sfera