Mozgalica 3

Ishodi

OŠ INF B.4.1. stvara program korištenjem vizualnog okruženja u kojem koristi slijed, ponavljanje, odluku i ulazne vrijednosti
ikt D.2.2. Učenik rješava jednostavne probleme s pomoću digitalne tehnologije.

Ciljevi učenja

  • Razvoj kritičkog mišljenja i logike -> učenici analiziraju, planiraju i pronalaze rješenja kroz strukturirane zadatke
  • Matematičko i algoritamsko razmišljanje -> stvaranje svijesti o strukturama i obrascima koje nalazimo i koristimo u programiranju
  • Vještine kodiranja i dešifriranja -> poticanje interesa za programiranje kroz igru i zagonetke
  • Pažnja prema detaljima -> razvijanje preciznosti i koncentracije dok rješavaju izazove

Danas ćemo se zabaviti rješavanjem zanimljivih zagonetki i izazova koji će vas naučiti razmišljati na poseban način! Kodiranje i dešifriranje poruka, kao što to rade dabar Benjamin i njegova susjeda Katarina, pokazuje kako možemo komunicirati na tajan način – što je korisno i zabavno! Također, kad brojimo i pokušavamo sažeti podatke poput Dabrice Ane, učimo kako učinkovitije prenijeti informacije. Konačno, skakanje po kamenčićima i razmišljanje kako organizirati stolove za veliku obitelj poučava nas kako biti precizni i promišljeni u svakodnevnim situacijama.

Rješavanje ovih zadataka nije samo igra – to je vježba za vaš mozak, baš kao što mišiće jačamo tjelovježbom. Zato se udobno smjestite, upotrijebite svoju maštu i spretnost, i zajedno ćemo otkriti kako rješavati ove izazove!

Cilj: Učenici uče osnovne principe kodiranja i dešifriranja, potičući ih na pažljivo promatranje i povezivanje simbola s njihovim značenjima.
Vještine: Vizualna percepcija, dekodiranje informacija, kritičko razmišljanje, razumijevanje jednostavnih šifri.


Cilj: Učenici razumiju koncept skraćivanja informacija i učinkovitog prenošenja poruka pomoću brojeva i slova.
Vještine: Upravljanje informacijama, sažimanje podataka, numerička manipulacija, prepoznavanje uzoraka.


Cilj: Učenici uče o ciklusima i ponavljanjima, što je osnovni koncept u programiranju i matematici.
Vještine: Razumijevanje kružnih obrazaca, računanje modula, prostorno razmišljanje, planiranje koraka i rješavanje zadataka.


Cilj: Učenici uče o obrascima i kako ih prepoznati te primijeniti matematičko razmišljanje za rješavanje problema.
Vještine: Rješavanje problema, razumijevanje struktura i odnosa u prostoru, osnovna matematika i brojanje, logičko zaključivanje.

Izvor zadataka: Dabar natjecanje, 2017. i 2018.

  • dodatni digitalni sadržaji na e-Sfera