Mozgalica 3
Ishodi
OŠ INF B.2.1. analizira niz uputa koje izvode jednostavan zadatak, ako je potrebno ispravlja pogrešan redoslijed
uku A.1.2. Učenik se koristi jednostavnim strategijama učenja i rješava probleme u svim područjima učenja uz pomoć učitelja.
Ciljevi učenja
- Logičko i analitičko razmišljanje -> svaki zadatak potiče učenike na razmišljanje i analizu situacije
- Pažnja prema detaljima -> posebno važna kod zadataka koji zahtijevaju prepoznavanje uzoraka i redoslijeda
- Problem-solving i strategija -> razmišljanje o najefikasnijem načinu za postizanje cilja, bilo kroz logičke igre ili sekvence
- Osnove informatike i kodiranja -> pojednostavljeni uvod u binarni sustav i koncept vizualizacije podataka
UVOD
Danas ćemo rješavati zabavne mozgalice koje će vam pomoći razviti logičko razmišljanje i vještine rješavanja problema. Pitate se zašto su te vještine važne? U svakodnevnom životu, one nam pomažu planirati, donositi pametne odluke i bolje razumjeti svijet oko nas. Primjerice, igre u kojima morate razmišljati nekoliko koraka unaprijed ili slaganje uzoraka koriste iste vještine kao i ovi zadaci. Naučit ćete prepoznavati pravila, planirati svoje poteze i razmišljati kreativno, što će vam biti korisno za mnoge izazove u životu. Spremni za učenje kroz igru? Krenimo zajedno!
GLAVNI DIO
Cilj: Razviti logičko razmišljanje i vještinu rješavanja problema koristeći pravila slična sudoku.
Vještine: Analiza i organizacija: učenici moraju paziti da svaka slika bude prisutna samo jednom u svakom retku i stupcu. Kritičko razmišljanje: održavanje reda i prepoznavanje grešaka.
Cilj: Razviti pažnju prema detaljima i sposobnost uočavanja uzoraka.
Vještine: Jezične vještine: učenici trebaju prepoznati pravopisne uzorke (npr. dvostruko zadnje slovo). Logičko zaključivanje: pronalaženje rečenice koja ne slijedi pravilo.
Cilj: Razviti razumijevanje kružnih sekvenci i planiranje optimalnog broja koraka.
Vještine: Strategija i planiranje: razmišljanje o najkraćem putu za postizanje cilja. Prostorna orijentacija: shvaćanje smjera i pokreta.
Cilj: Uvesti učenike u osnove binarnog kodiranja i interpretacije uzorka.
Vještine: Osnove računalnog razmišljanja: prevođenje binarnih brojeva u vizualne uzorke. Vizualna percepcija: uspoređivanje uzoraka i prepoznavanje pravilne slike.
Izvor zadataka: Dabar natjecanje, 2017.
ZAVRŠNI DIO
- dodatni digitalni sadržaji na e-Sfera