Mozgalica 1
Ishodi
OŠ INF B.2.1. analizira niz uputa koje izvode jednostavan zadatak, ako je potrebno ispravlja pogrešan redoslijed
uku A.1.2. Učenik se koristi jednostavnim strategijama učenja i rješava probleme u svim područjima učenja uz pomoć učitelja.
Ciljevi učenja
- Logičko i sekvencijalno razmišljanje -> kroz zadatke učenici uče kako pratiti niz događaja i slijediti logiku
- Osnove informatike i digitalne grafike -> razumijevanje kako digitalne slike funkcioniraju (koncept piksela)
- Kreativnost i zabava -> zadaci poput izmišljanja ninja imena potiču učenike na igru i zabavno učenje
- Analiza i pažnja prema detaljima -> svaki zadatak zahtijeva od učenika da pažljivo analiziraju informacije i izbjegnu površno zaključivanje
UVOD
Danas ćemo se zabaviti i istražiti svijet informatike kroz nekoliko zanimljivih zadataka i mozgalica. Možda se pitate zašto je važno učiti kako računala razmišljaju i kako mi možemo razmišljati poput njih? Pa, informatika nije samo o računalima i tehnologiji – to je vještina rješavanja problema, koja vam pomaže razmišljati na logičan način i donijeti pametne odluke. Kad učite kako postaviti ispravne korake za neki zadatak, kao što je pomaganje baki da posjeti svoje unuke ili pratiti upute za navigaciju, zapravo učite kako razmišljati poput programera.
Znanje informatike će vam pomoći u životu na mnogo načina. Moći ćete bolje razumjeti kako funkcioniraju igre i aplikacije koje koristite, ali i kako stvoriti nešto svoje. Također, to vas uči kako korak po korak rješavati složene izazove, a to će vam sigurno koristiti i u školi i izvan nje, bez obzira što radili.
Kroz ove zadatke naučit ćemo kako prepoznati važne informacije, pravilno pratiti redoslijed i kako koristiti maštu za stvaranje rješenja. I zapamtite, ovo je prilika da istražujete, učite, ali i da se zabavite! Spremni? Krenimo zajedno u ovu avanturu!
GLAVNI DIO
Cilj: Razviti sposobnost slijeda i razumijevanja uputa prema opisu putovanja. Učenici moraju ispravno posložiti mjesta koja baka posjećuje.
Vještine: Sekvencijalno razmišljanje i praćenje uputa. Razumijevanje narativnog opisa i prevođenje u vizualni prikaz.
Cilj: Zabavna aktivnost koja uključuje šifriranje i dekodiranje imena koristeći jednostavan sustav pretvaranja slova u slogove.
Vještine: Dekodiranje i razumijevanje sustava kodiranja. Igra i kreativno razmišljanje.
Cilj: Upoznati učenike s konceptom digitalne grafike i pikselizacije. Zadatak im pomaže razumjeti kako se slike prikazuju na računalnim zaslonima kao skup malih kvadrata (piksela).
Vještine: Vizualna percepcija i pažnja prema detaljima. Osnove digitalne grafike i razlučivost slike.
Cilj: Razviti logičko razmišljanje i prostornu orijentaciju. Učenici moraju pratiti niz brojeva i interpretirati kretanje u složenom sustavu kružnih tokova kako bi došli do konačnog odredišta.
Vještine: Analiza i logičko zaključivanje. Prostorna orijentacija i praćenje uputa.
Izvor zadataka: Dabar natjecanje, 2016. i 2017.
ZAVRŠNI DIO
- dodatni digitalni sadržaji na e-Sfera